מסלול אופניים מעגלי – בארות יצחק, בני עטרות, גבעת כ"ח

מסלול אופניים - בארות יצחק, בני עטרות, גבעת כ"ח - מידע כללי

מסלול אופניים מעגלי באזור הכפרי שבצפון מועצה אזורית חבל מודיעין, בין קיבוץ בארות יצחק (ישוב דתי), מושב בני עטרות (וילהלמה) וגבעת כ"ח.
המסלול משלב טבע וכפר, שדות ומטעים, שבילים ורחובות שקטים, משקים חקלאיים ועסקי תיירות שישמחו לקבלכם .
🚲 נק' יציאה וסיום – חניית  מתחם "מבנה" מרכז קניות בארות יצחק.
🚲 חניה – חינם בשפע ובחינם במגרש בחניה של מרכז הקניות בארות יצחק.
🚲 אורך המסלול – כ-17 ק"מ.
🚲 זמן רכיבה – 2-3  שעות בקצב רגוע כולל עצירות, הפסקות.
🚲 דרגת קושי – קלה, מסלול שטוח בשבילים, רחובות הישובים, מדרכות, גינות ציבוריות.
🚲 למי המסלול מתאים – משפחות ורוכבים המסוגלים לרכב מרחק זה, ילדים מגיל 12 ומעלה, ללא גלגלי עזר.
🚲 ציוד נדרש – אופניים תקינים וציוד תיקון (משאבה, פנימית), קסדה, בקבוק מים, נצנץ (לטיול בשעות הערב).
🚲 השכרת אופניים – ניתן להזמין אופניים (רגילים / חשמליים) בהשכרה דרך רן גנור טיולי אופניים (תיאום 24 שעות מראש).
🚲 נקודות עניין במסלול – מגוון נקודות עניין בתוך הישובים, פירוט מלא בפירוט המסלול מטה. 
🚲 עונות מועדפות – כל השנה למעט ימי גשם או חמסין – בקיץ מומלץ בשעות הבוקר או אחה"צ עד לשקיעה.

אפשרות למסלול מקוצר לשבת או רוכבים מתחילים/ילדים – 10 ק"מ למסלול ללא בארות יצחק המתאים למתחילים או לטיול בשבת – המסלול מתחיל ומסתיים במגרש החניה בכניסה לבני עטרות.

למסלול הרכיבה על מפה:

חזרה למעלה

תיאור המסלול ופירוט נקודות עניין - בארות יצחק

1️⃣ ממגרש החניה של מרכז הקניות נצא לכביש המקיף ממזרח (ליד "קדם אירועים") ונרכב בשולי הכביש דרומה לעבר קיבוץ בארות יצחק.
2️⃣ בכניסה יקבל אותנו שלט גדול ושער חשמלי (סגור בשבת) אותו ניתן לעבור בקלות מימין במעבר הולכי הרגל.
3️⃣ ניכנס לקיבוץ ונעבור מימיננו את הבריכה, בפניה הראשונה ימינה נגיע לפינת הנצחה לכלים חקלאיים שעבר זמנם וצבועים בצבעי שמחים.
4️⃣ נמשיך עם הכביש הפנימי בקבוץ דרומה ונעבור בין השכונה הוותיקה משמאל לבין הבתים הדו-קומתיים והשכונה הצעירה מימין. חפשו את שלט "מגרש הכדורגל" וקיראו מה היה פה בעבר. כאן אם תרצו תוכלו לחפש גם את פוקסיה – דברים יפים – חנות קסומה בלב הקיבוץ.
5️⃣ נגיע לקצה השטח הבנוי אל שדה גדול מולכם. פה פנו ימינה לעבר סככות מימין המאחסנות את הדלעות הענקיות שהקיבוץ מגדל פה בקיץ  ומשווק בחורף (תלוי בעונת הטיול).
6️⃣ המשיכו עוד 1 ק"מ עם השביל המקיף את השדה מימין במקביל לכביש 40 שמימינכם, מתעקל שמאלה בסוף השדה עד שתגיעו להתפצלות שבילים בה תפנו ימינה לכיוון בני עטרות.

תמונות נקודות עניין – בארות יצחק:

חזרה למעלה

תיאור המסלול ופירוט נקודות עניין - בני עטרות

1️⃣ לאחר רכיבה של כ- 300 מ' תגיעו לכביש, אם המחסום סגור תוכלו לעבור מצידו או מעליו (יש מחסום נוסף נוח למעבר 50 מ' מימין).
2️⃣ המשיכו ימינה לכיכר הכניסה לבני עטרות עם השלט על החומה הנמוכה, פנו שמאלה לתוך הישוב עד שתגיעו ברחוב הכרמים למגרש חניה מימינכם עם גן ילדים, מתקני שעשועים וספורט.

כאן מתחיל ומסתיים המסלול המקוצר לרוכבים המחפשים מסלול משפחתי קצר וקל (10 ק"מ במקום 17 ק"מ למסלול המלא), או לטיול בשבת שכן אין כניסה לבארות יצחק קיבוץ דתי בשבתות וחגי ישראל.

3️⃣ היכנסו דרך מגרש החניה ובקצהו השמאלי פנו שמאלה לגן הזכרון ואתר ההנצחה לנופלים מבני עטרות.
4️⃣ נצא חזרה מגן הזיכרון  לרחוב הכרמים  נפנה ימינה  ונגיע לכיכר בני עטרות ברחוב הראשונים בו נפנה שמאלה ונרכב לאורכו צפונה.
5️⃣ משני צידי הרחוב מספר אתרים היסטוריים ושלטי הסבר על תולדות הישוב שהחל כמושבה טמפלרית בשם  וילהלמה – חמדייה. מימין הספרייה וצמוד אליו מינימרקט בו תוכלו להצטייד במזון ושתייה, משמאל לרחוב בית העם ובית הספר , סוכנות הדואר (שימו לב לשימור תיבות הדואר הממוספרות מעץ). 
זה הזמן להחליט אם תרצו לשלב בטיול ביקור בסטודיו לקרמיקה של אסנת שמעוני מזרחי או אולי סדנת צילום עם אלדד מאסטרו
6️⃣ מאחורי הדואר פנו שמאלה לסמטה עם מבנה המחלבה בקצה והסבר על פעילות רב יהודי במושבה נוצרית גרמנית. ברחבה זו גם תוכלו למצוא את החווה הטיפולית אור וצבע בטבע ושווה להיכנס פנימה ולהתרשם מהמקום והפעילויות בו המתאימות לילדים ומבוגרים.
7️⃣ חזרו לרחוב הראשונים ופנו שמאלה לאורכו, התרשמו מהבתים עם העיצוב המיוחד, החלונות והתריסים שנשתמרו, הגגות והמרפסות בסגנון גרמני אירופאי של 110 שנה. תעברו משמאלכם את יקב וילה וילהלמה – הציצו פנימה ואם פתוח (ותתאמו מראש) תוכלו להיכנס לסדנת טעימות יין מקצועית ואף להזמין ארוחה קלה.
8️⃣ המשיכו ברחוב עד לצומת  ופינתה השמאלית גן המייסדים עם עצי התמר ומגדל ובריכת מים, ששימשה גם כבריכת שחייה של ילדי המושבה.
9️⃣ המשיכו ישר בכביש הראשונים עד היציאה מהמושבה לשביל עפר ולאחר 500 מ' תגיעו לצומת שבילים גדול בו תפנו שמאלה (צפונה), אם המחסום סגור עקפו אותו מימין או עברו מעליו בזהירות.
🔟 המשיכו עוד כ 250 מ' ותגיעו לצומת שבילים ובו שביל רחב הפונה ימינה (מזרחה) המשיכו בו עד שתגיעו לשביל רחב העובר צמוד למסילת הברזל, פנו ימינה עד למפגש השביל עם מחסום הרכבת. חצו את המחסום בזהירות לאחר שווידאתם שהוא פתוח ומורם, ופנו מיד שמאלה חזק בשביל רחב שמוביל אתכם לכניסה החקלאית של מושב גבעת כ"ח. אם השער הצהוב סגור עקפו אותו מהצד או עברו מעליו.

תמונות נקודות עניין – בני עטרות:

חזרה למעלה

תיאור המסלול ופירוט נקודות עניין - גבעת כ"ח

1️⃣ נכנסתם לגבעת כ"ח, המשיכו בכביש עד לכיכר ופנו בה שמאלה לרחוב הגולן עד שתגיעו למבנה מפואר מימינכם: בית הכנסת היכל נחמיה  של עולי קוצ'ין. ניתן לתאם ביקור לקבוצות להיכל המפואר המשמר את תרבות יהדות קוצ'ין (הודו).
2️⃣ חיזרו מהכיוון בו הגעתם לרחוב הגולן עד גן השעשועים, פנו שמאלה וחצו אותו ואת מגרשי הספורט עד שתגיעו למינימרקט גבעת כ"ח בו תוכלו לרכוש משקה ומזון להמשך הטיול.
צאו מהמינימרקט לכיוון הרחוב הראשי שדרת השלום ופנו שמאלה לאורכו עד ככר היציאה מהכפר ושלט הכניסה למושב.
3️⃣ המשיכו הלאה בשדרת השלום עוד 100 מ' ותגיעו לפנייה לשביל רחב ופנו ימינה לכיוון החממות.
המשיכו בשביל זה לכל אורכו המקיף שטח חקלאי רחב בכפר עד שתגיעו למספר מבנים חקלאיים ולמעבר הרכבת והמחסום (נכון, כבר הייתם פה לפני זמן לא רב – מצידו השני של המחסום).
4️⃣ עברו את המחסום והפעם פנו שמאלה חזק והמשיכו בשביל המתעקל לכיוון חממות בני עטרות עוד כ 600 מ'.
מהחממות (שלפניהם מחסום שלפעמים סגור או פתוח אך ניתן לעקפו מהצד) פנו שמאלה בשביל הרחב המעקל פעמיים ימינה (אך אל תבצע פנייה ימינה אלא המשיכו עם השביל) ולאחר 1.3 ק"מ בהם תעברו שטחים חקלאיים וגידולים רבים תגיעו לצומת T בה תפנו שמאלה ומיד ימינה לפני הכביש הראשי.
5️⃣ אתם נכנסים חזרה לישוב בני עטרות ברחוב "בני עטרות". לאורך הרחוב תבחינו שוב בבתים ישנים וגם חדשים, שימו לב והיכנסו ל"חוות ילדי הטבע" שמשמאלכם שם פינת חי לכל המשפחה  (ובתיאום פעילויות לקבוצות).
המשיכו ברחוב ותגיעו לכיכר רחוב הראשונים , חצו אותה ישר לדרך הרימונים ותגיעו משמאלכם למגרש החניה בו מתחיל ומסתיים המסלול המקוצר.
6️⃣ נצא מבני עטרות מהשער הראשי, נפנה ימינה בכביש הצדדי המוביל לעבר בית הקברות של הישוב. בדרך תבחינו מימין בשני בתים טמפלרים ישנים ועזובים.
אחרי בית הקברות היהודי ובצמוד אליו תבחינו בחומת אבן ישנה ונמוכה שהייתה גדר בית הקברות הטמפלרי הנוצרי.
כיום אין קברים נוצרים פה וכולם הועברו לבית הקברות הטמפלרי במושבה הגרמנית בירושלים.
7️⃣ אחרי גדר בית הקברות הטמפלרי נפנה ימינה בכביש שיחזיר אותנו לגן המייסדים.
8️⃣ נחזור שוב על מקטע שכבר עברנו קודם:  נפנה שמאלה לרחוב הראשונים, נצא מהישוב לשביל עפר עד שנגיע למחסום אותו נעקוף ונפנה לשביל רחב בירידה קלה המוביל צפונה. סה"כ רכבנו  כ 700 מ' אלא שהפעם במקום לפנות ימינה מזרחה בצומת לגבעת כ"ח, לא נפנה ימינה אלא  נמשיך עם השביל ישר , נתעקל שמאלה ונרכב עד לשורת ברושים גבוהה מימיננו.
9️⃣ נפנה בשדרת הברושים ימינה ונמשיך לאורכה בשביל המוביל לקיבוץ בארות יצחק (מחסום נמוך המאפשר מעבר קל מימינו להולכי רגל ואופניים), נגיע למתחם לולים גדול ומייד השביל הופך לאספלט מתעקל שמאלה לתוך הקיבוץ. בפנייה השנייה, ליד מגרשי הספורט נפנה ימינה ונמשיך עם הכביש הפנימי שעובר לצד  הרפתות  למגרש חניה והמכולת  עד ליציאה בשער הקיבוץ.
🔟 נמשיך ישר, נחזור לכיכר הכניסה לקיבוץ בה הגענו בהתחלת המסלול, נמשיך ישר צפונה לאורך הכביש הפנימי (זהירות מרכבים ומשאיות של המפעל שמשמאלכם) עד שנגיע ל"מבנה" מתחם הקניות של בארות יצחק ולמגרש החניה בו חניתם בתחילת המסלול. מגוון חנויות במתחם לשירותכם, בהתאם לשעות הפתיחה והפעילות.

תמונות נקודות עניין – גבעת כ"ח:

חזרה למעלה

מסלול אופניים בחבל מודיעין - הנחיות כלליות

👈 אחרי גשם יתכן בוץ בשדות של המושבים – מומלץ להמתין לתקופה שהשבילים יבשים.
👈 קיבוץ בארות יצחק הוא ישוב דתי וסגור בשבת – נא לכבד את המקום.
👈 קיימים מספר מחסומים חקלאיים ובכניסה לישובים שלעיתים סגורים או נפתחים עם שלט – ניתן לעקוף את כולם מהצד או בהעברת האופניים מעל המחסום.
👈 המסלול לא מתאים לנכים ובעלי מוגבלויות בגלל המחסומים / שערים – נדרשת עזרה להעביר האופניים במספר נקודות.ץ
👈 המסלול עובר בישובים כפריים – יש להיזהר ברכיבה על כבישים / מדרכות ותנועת רכבים והולכי רגל, יש להקפיד על רכיבה בשוליים – מומלץ עם פנס אחורי (נצנץ) על הקסדה או מאחורי המושב.
👈 בבני עטרות וגבעת כ"ח קיימים מינימרקט  – ניתן לרכוש מוצרי מזון ושתייה (בהתאם לשעות הפתיחה).
👈 ברזי מים נמצאים בגינות הציבוריות של הישובים – ניתן לבקש מילוי בקבוק בנימוס מהתושבים והם ישמחו לעזור.
👈 אין להיכנס לגינות פרטיות או לרדת מהשבילים, אסור להיכנס למטעים, שדות או שטחים חקלאיים, אין לקטוף פרחים, צמחי בר, פירות וירקות.
👈 לטיול בשבת או למעוניינים במסלול קצר יותר – ניתן  להתחיל ולסיים בבני עטרות (מגרש החניה מימין אחרי כיכר הכניסה לישוב) ולא להתחיל ולסיים במסלול העובר קיבוץ בארות יצחק הסגור בשבת – המסלול יקוצר ל- 10 ק"מ וכ- 2 שעות רכיבה.

חזרה למעלה

ישובים הבאים אין אפשרות משלוח:
יישובי רמת הגולן וגבול הצפון, יישובי בקעת הירדן, יישובים מעבר לקו הירוק, יישובי עוטף עזה, יישובי הערבה, אילת וים המלח,בתי חולים , משרדי ממשלה, אוניברסיטאות.
לבדיקה פרטנית עבור המשלוח שלך שלח הודעה כאן ונשמח ליצור קשר בהתאם