חם בחנוכה ביער בן שמן וחבל מודיעין

כ"ו כסלו עד ב' טבת תשע"ט | 4-10 בדצמבר 2018
חבל מודיעין והמרחב הכפרי סביב יער בן שמן הוא המקום בו חיו ופעלו המכבים, בו נלחמו בגבורה ויצרו היסטוריה שמלווה אותנו עד היום. לכבוד חנוכה עמותת תיירות חבל מודיעין מחייה את ההיסטוריה של המכבים ומספרת מחדש את סיפורו המרתק של האזור במסגרת פסטיבל 'חם בחנוכה'.

הפעילויות בפסטיבל 'חם בחנוכה' ביער בן שמן וחבל מודיעין לימים הבאים (עדכון אחרון 8/12 שעה 18:30):

מסע מרתק אל עולם הקופים, מרכז הצלה וחינוך מקלט הקופים הישראלי, יער בן שמן | 4-10 בדצמבר
ביום ראשון 9/12 – הצגת תאטרון אספלט "אחרוני המכבים" מתארחת במקלט הקופים הישראלי! – הכניסה להצגה חינם!!
מפגש קומי לכל המשפחה המציג שלושה לוחמים יהודים מימי החשמונאים. המופע מפתיע ומשלב טקסטים עתיקים, אקרובטיקה, תמונות מהחיים לפני אלפיים שנה, נגינה בכלים עתיקים, שירת פיוטים, להטוטי חרבות והרבה הומור בריא, מבית תיאטרון אספלט. ההצגה תתקיים בשעות 10:30 ו 12:00. הכניסה להצגה ללא תשלום. משלמים רק בכניסה למסלול הקופים.
מקלט הקופים הישראלים הוא בית בטוח ומשקם לקופים במצוקה. חלק משטח מרכז ההצלה פתוח למבקרים ומדמה ככל הניתן את סביבתם הטבעית של כ-250 קופים מזנים שונים מכל רחבי העולם. ביקור מודרך במקלט הקופים הוא הזדמנות נהדרת להכנס לעולמם של הקופים, אזורי המחיה שלהם, להכיר סוגים שונים, ללמוד על אורחות חייהם ועוד. במקלט תמצאו גם מתקני ספורט אתגרי, ג'ימבורי ענק ובחנוכה יתקיימו סדנאות להכנת נרות מחימר, שעווה וסדנת סופגניות.
מחיר כניסה למסלול הקופים:  48 שקלים לאדם. (אפשרות לרכישה 1+1 בכרטיסי אשראי) – הכניסה להצגה בלבד – חינם!
שעות פתיחה: בימים א-ה ושבת- 10:00-15:00 וביום ו' 10:00-14:00. אפשר לשהות במקום שעתיים לאחר הסגירה.
לפרטים: 08-9285888

חוגגים את סיום חנוכה עם האחים סולומון במבוא מודיעים | יום שני, 10/12 בשעה 15:00 – חינם!
סיום חגיגי לחנוכה בבית הכנסת של מבוא מודיעים – יישוב המשמר את מסורתו העשירה של הרב שלמה קרליבך (הרב המזמר), עם האחים סלומון באווירה מדהימה ושמחה.
הכניסה חופשית!

יוצאים למסע בעקבות האור, חנוכה בפארק נאות קדומים | 5-9 בדצמבר
בלי פנסי רחוב ובלי חשמל, מה עושים כשהחושך יורד? התשובה טמונה בזית, יותר נכון, בשמן זית. בימי קדם התאמצו רבות כדי להפיק שמן זית מובחר, לשימושים שונים ביניהם למנורות ביתיות וגם לפולחן, למנורת בית המקדש. בימי פסטיבל 'חם בחנוכה' פארק נאות קדומים מזמין משפחות ומטיילים לצאת למסע בעקבות האור בשביל הליכה נגיש ונוח. המשתתפים במסע יוכלו ליהנות ממגוון פעילויות והפעלות וביניהן, השתתפות בתהליך המלא של הפקת שמן, פתרון כתב חידה והטבעת מטבע ניצחון , הצגה מקורית לכל המשפחה – "אורה בעקבות האור", מתחם יצירה – הכנת נר שמן מחומר, מתחם תלבושות ואביזרים  , תערוכת "במה מדליקין" תערוכת פתילות ושמנים, צפייה בעבודת הקדרית ועוד.
שעות פעילות: ימים ד', ה', א', – 9:00-16:00. כניסה אחרונה בשעה 14:00. יום ו' 9:00-13:00, כניסה אחרונה בשעה 11:00. בשבת סגור.
מחיר: 40 ₪ לאדם מגיל 3.
לפרטים נוספים: 08-9770770 | http://www.n-k.org.il/

להטביע מטבעות בכפר חשמונאי משוחזר וליצור נרות שמן מחימר, שילת | 4-10 בדצמבר
איך חיו החשמונאים? איך שילמו על סחורות בלי שטרות ואפליקציות? 'כפר חשמונאי' הוא שיחזור בן ימינו של כפר קדום מתקופת החשמונאים. סיור מודרך בכפר ייקח את המבקרים דרך בית הבד העתיק, אל השוק ואל חוויות חיי היום יום של החשמונאים. המחזה "מתיתיהו מספר" בשיתוף הקהל מעיר לחיים את סיפור המכבים, הילדים יוכלו ליצור נרות שמן מחימר, לקבל טעימה מהטבעת מטבעות חשמונאיות, כתיבה בקולמוסים וגם להאכיל את חיות החווה, להכין ולקחת שקית צמחי מרפא הביתה ועוד.
משך הפעילות כשעתיים וחצי. ניתן לערוך פיקניק במקום.
עלות: 35 ₪ לאדם. (ילדים מגיל 3 מחויבים בתשלום).
לפרטים והרשמה: 0544480463 / kfarhash@012.net.il

להכין חנוכיה או לפסל לאור נרות! סדנאות קרמיקה בסטודיו של אסנת, בני עטרות | 4-6,9-10/12
קדרות ,יצירת כד על אבניים, פיסול חנוכייה, הטבעת מטבעות וגם פיסול חוויתי לאור נרות! אסנת פותחת את הסטודיו לילדים, בשעות היום, ולמבוגרים באופן חד פעמי ללילה לבן של קדרות ופיסול מודרך לאור נרות. סדנאות קרמיקה לילדים יתקיימו בין השעות 09:00-14:00 והלילה הלבן ב-6 בדצמבר החל מהשעה 19:30.
בתאום מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.
עלויות: 50  ש"ח לילד, תוספת לגלזורה ושריפה 30 ₪.
לילה לבן למבוגרים – 150 ₪ למשתתף.
לפרטים והרשמה: אסנת 054-8065418

טיולי ריינג'רים ביער בן שמן, בן שמן ריינג'רס | כל ימי חנוכה (לא בשבת)
טיולי ריינג'רים מסעירים ביער בן שמן. בתאום מראש בלבד.
לפרטים והרשמה: 054-6607099

לכבוש זיתים, לטחון חיטה, ללטף ארנבים ותרנגולות בחוות הזיתים אלאדין, כפר רות | 4-10 בדצמבר
עדכון ליום א 9/12 – בשל מזג האוויר הפעילות לא תתקיים ביום א 9/12

איך מפיקים שמן זית בבית הבד ומה הקשר שלו לחנוכה? בחוות הזיתים אלאדין מלמדים את הילדים למסוק זיתים ולהכין צנצנת של זיתים כבושים לקחת הביתה. במקום גם פינת חי בה אפשר להאכיל תרנגולות וארנבים, ללמוד על צמחי מרפא שגדלים במקום, לטחון חיטה לקמח ממנו מכינים פיתות טריות לכל המשתתפים.
עלות: 35 ₪ למבוגר/ילד. בתאום מראש בלבד.
לפרטים והרשמה: 054-3141822/4

 הדלקת נר חנוכה במסורת יהדות חבאן במושב ברקת, יום ראשון 9/12 בשעה 16:00 – חינם!
'דשנת בשמן ראשי…'- הדלקת נרות בנוסח יהדות חבאן, וחשיפה למנהגי העדה החבאנית בחג החנוכה. החבאנים הם קהילה יהודית מדרום תימן שנבדלת במנהגים, מלבושים ומאכלים שונים ומקיימת הדלקת נרות שהפכה לטקס מרתק! את הנרות ידליקו בבית פרטי – 'הבית של טובה', ויתנו הסבר על מסורת יהדות חבאן עם הדגמה קצרה מטקס החינה המסורתי וטעימת מאפים מסורתיים לחנוכה שהקהילה מכינה במשך דורות.
הפעילות מלאה! תודה ולהתראות בפעילויות אחרות!!
הרשמה מראש במייל: neta1818@walla.com הכניסה ללא תשלום, אך מספר המקומות מוגבל.

כל הפעילויות באחריות המפעילים!

לתוכניית הפסטיבל המלאה לחצו כאן

ישובים הבאים אין אפשרות משלוח:
יישובי רמת הגולן וגבול הצפון, יישובי בקעת הירדן, יישובים מעבר לקו הירוק, יישובי עוטף עזה, יישובי הערבה, אילת וים המלח,בתי חולים , משרדי ממשלה, אוניברסיטאות.
לבדיקה פרטנית עבור המשלוח שלך שלח הודעה כאן ונשמח ליצור קשר בהתאם