גבעת הרקפות הסודית ביער בן שמן

כבר באמצע החורף, עוד לפני ההכרזה הרשמית על בוא האביב, מתכסות הגבעות
ברחבי חבל מודיעין בפריחה ארץ ישראלית מרהיבה.

אך הפרח המתוק מכולם, המכסהמרבדים ורודים בקסם אצילי, הוא הרקפת. ביער בן שמן של קק”ל, יגלו כמה יודעי סוד, נחבאים בין העצים ובין הסלעים שטיחי פאר כאלו של רקפות ורודות. במסלול הטיול המוצע
כאן ליום אביבי מלא בחוויות וטבע, נגלה גבעת רקפות סודית אחת בלב היער. לא חייבים להיצמד למסלול. כל עוד לא הולכים לאיבוד ברחבי היער, אפשר לחפש בעונת הפריחה גבעות דומות פרטיות וסודיות רק שלכם.
יום טיול אביבי מהנה לכל המשפחה בחבל מודיעין, מתחיל בנסיעה לכיוון בן שמן (מחלף בן שמן מכביש 6 או 1) ופונים מכביש 443 אל כביש 4314 לכיוון פארק הקופים וכפר דניאל. לאחר כקילומטר נסיעה, לפי השילוט ימינה, פונים לכביש הגישה אל פארק הקופים. כאן, בין עצי היער, נמצאת אטרקציה מקסימה לכל המשפחה בה מוצג בפני המבקר בצפייה בלתי אמצעית עולמם החי של הקופים הרבים והמגוונים החיים במקום. המקום משמש גם מרכז שיקום לקופים במצוקה (מחוץ לאזור המבקרים), כך שהביקור בפארק מהווה גם תרומה לעמותת מקלט הקופים הישראלי.
כדי להנות מפריחת הרקפות המרהיבה המכסה את יער בן שמן, ביציאה מכביש הגישה לפארק הקופים נחצה את כביש 4314 ונמשיך ישר אל תוך שביל עפר (9105 במפת סימון שבילים, מסומן בצבע שחור) המתאים לכל סוגי כלי הרכב (מלבד בימים גשומים).
מימין חרובים, משמאל מטע זיתים, נוסעים לאט עד שמגיעים להצטלבות דרכים גדולה ובמרכזה מבנה משאבות בולט. כאן פונים שמאלה לתוככי יער בן שמן וממשיכים ישר עד להצטלבות הבאה, אז בוחרים שוב את הדרך השמאלית וממשיכים עד סוף העלייה. סעו לאט, על הגבעה משמאלכם מתחילות להופיע הרקפות בין האורנים. חפשו שביל שנכנס שמאלה אל בין העצים. יש כמה כאלו. חנו את הרכב לצד הדרך, ופשוט תצעדו לכם בין העצים. מרבדי רקפות ימלאו את כל הנוף בורוד מתוק ובין הרקפות והאורנים תזהו
פריחה אביבית ארץ ישראלית מושלמת.
לא לקטוף זה ברור, אבל גם להשתדל לא לדרוך ובטח לא לנסוע על וכמובן לאסוף איתכם חזרה את הזבל. אחרי ההנאה מהפריחה המרהיבה (מומלץ להביא מגדיר פרחים פשוט ולגלות ביחד את שמות הפרחים) ופיקניק קטן, חוזרים לרכב וממשיכים בשביל העפר עד להצטלבות הבאה.
פונים ימינה ומכאן ניתן לצאת בפניה הבאה שמאלה חזרה לכיוון כביש 4314 או לפנות ימינה ולהמשיך ליהנות מדרך הנוף של יער בן שמן, לפי השילוט עד מצפה מודיעין. ניתן להמשיך מכאן לשמורת נאות קדומים )גם כן על כביש 443 , אך מעברו השני(, המציעה מסע קדום אל ארץ התנ”ך.

ישובים הבאים אין אפשרות משלוח:
יישובי רמת הגולן וגבול הצפון, יישובי בקעת הירדן, יישובים מעבר לקו הירוק, יישובי עוטף עזה, יישובי הערבה, אילת וים המלח,בתי חולים , משרדי ממשלה, אוניברסיטאות.
לבדיקה פרטנית עבור המשלוח שלך שלח הודעה כאן ונשמח ליצור קשר בהתאם